Temat: Jak zrobić żel do elektroforezy?

Jestem początkującym genetykiem i mam pytanie dotyczące żelu. Zrobiłam bufor TBE 10x rozcięczony  do elektroforezy. Czy taki bufor nadaje sie do zrobienia żelu, czy muszę go rozcięczyć , tak aby był rozcięczony 1x.
Mam taki przepis na żel; 1gram agarozy+100 ml buforu TBE 10x rozcięczonego + 2,5 mikrolitra bromku
A może przepis powinien wyglądać tak; 1gram +100 ml buforu 1x rozcięczonego + 2,5 mikrolitra bromku
Pomuszcie, wyizolowałam plazmidowe DNA z E.coli, i muszę sprawdzić czy wyszło.

2

Odp: Jak zrobić żel do elektroforezy?

marzenaww napisał/a:

Jestem początkującym genetykiem i mam pytanie dotyczące żelu. Zrobiłam bufor TBE 10x rozcięczony  do elektroforezy. Czy taki bufor nadaje sie do zrobienia żelu, czy muszę go rozcięczyć , tak aby był rozcięczony 1x.
Mam taki przepis na żel; 1gram agarozy+100 ml buforu TBE 10x rozcięczonego + 2,5 mikrolitra bromku
A może przepis powinien wyglądać tak; 1gram +100 ml buforu 1x rozcięczonego + 2,5 mikrolitra bromku
Pomuszcie, wyizolowałam plazmidowe DNA z E.coli, i muszę sprawdzić czy wyszło.

3

witam
przepis na żel powinien wyglądć tak:

1gram +100 ml buforu 1x TBE+ 2,5 mikrolitra bromku.

PIszesz: "Zrobiłam bufor TBE 10x rozcięczony  do elektroforezy" tzn rozcieńczyłaś 10 razy przygotowany bufor TBE 10 x stężony? Jeśli tak to OK.

Jeśli coś jest oznaczone 10x to oznacza że jest to bufor 10x stężony i trzeba go 10x rozcieńczyć (9 części wody i jedna część buforu)

4

Witam.
wedlug mnie prawidlowy przepis to TBE 1X. Nie dodawalabym tez bromku etydyny do zelu, gdyz to zbyt brudna sprawa. Mozesz zrobic ze bez bromku, potem go wyplukac w wodzie z bromkiem i odplukac w czystej wodzie. W ten Twoje DNA bedzie mialo bromek a nie caly zle. Szczegolnie jezeli jestes poczatkujaca a zel z bromkiem odrazu to troche niebezpieczna sprawa. ja robilam tak zele 5 lat i zawsze wychodzilo.
Nie pamietam stezenia bromku, ktore nalzey dodac do wody, ale mysle, ze to z latwoscia znajdziesz w necie.